wino zrodzone z pasji

partner center to 3 dekady pasji i doświadczenia

o nas

 

Kurtasch to jedna z najstarszych ale też najmniejszych winiarni położnych w słonecznym Alto Adige. Pomimo niewielkich rozmiarów jest to uznany producent dolomickich win. W swoim portfolio ma wiele pozycji nagrodzonych w najbardziej prestiżowych konkursach winiarskich. Dlatego też dumnie od kilu lat poszerza portfolio Wine Direct. Tuż przed tegorocznymi zbiorami przedstawiciel winiarni Harald Kronst zawitał do Polski. Polskie pomorze oraz wielkopolska przez trzy dni była skąpana w winiarskim słońcu południowego Tyrolu.

Południowy Tyrol należy do najstarszych terenów upraw winorośli na obszarze niemieckojęzycznym. Z ok. 20 gatunków winnej latorośli produkuje się wina białe. Sadzi się pinot bianco, pinot grigio, sauvignon blanc i chardonnay, zaś za rdzenną odmianę uważa się gewurztraminer. Wśród czerwonych win prym wiodą dwa lokalne, zupełnie od siebie różne szczepy: ciężki, ciemny, garbnikowy lagrein i zwiewna, lekka, jasna, owocowa schiava. W porównaniu z Włochami południowy Tyrol (Alto Adige) jest bardzo mały, jednak występuje to bardzo duża różnorodność gatunków win. Wielką unikalnością Tyrolu jest także jego położenie geograficzne, które warunkuje pond 300 słonecznych dni w roku. Dlatego wina z Alto Adige możemy śmiało nazywać słońcem Europy.

Zarówno te słoneczne, orzeźwiające jak soczyste i owocowe podbiły gusta naszych gości na wieczorach degustacyjnych z Kurtasch. Okazji było wiele, bowiem te trzy dni intensywnie spędziliśmy podróżując po kolejnych restauracjach pomorza i wielkopolski. Każdy lunch, obiad, kolacja była dedykowana gościom, sommelierom, managerom oraz miłośnikom wina. Każde spotkanie zaczynaliśmy winem Kurtasch i kończyliśmy winem Kurtasch. Nasze MasterClass okazały jednymi z lepiej zorganizowanych spotkań branżowch w ostatnim czasie. Gościliśmy wiele znamiennych osób, lokalnych autorytetów winiarskich. Zarówno ekspresja i charyzma naszego gościa jak i samo wino zaowocowały niekończącymi się historiami o winie, winiarniach a przede wszystkim ludziach.

 

powrot

nasze smaki

 

wina najwyższej klasy

 

cudzy
kanał sprzedaży

horeca